האדום שכובש את עולם הגגות

חוזק מקסימלי, עמידות בתנאי חומציות ולחות קיצוניים, בידוד תרמי משופר, ומראה רענן לאורך שנים: במבני תעשיה, חוות חקלאיות או בתים, הגג האדום המקורי עושה מהפכה בשוק הגגות בישראל.

בשנות ה 50 של המאה הקודמת מבנים רבים בישראל ובהם רפתות, היו מקורים באסבסט. עמידותו במים ובאש, יכולת הבידוד שלו ומחירו הזול התאימו לצרכים של מדינת ישראל הצעירה והצומחת. עם הצטברות הידע על נזקיו הבריאותיים, נולד הצורך באיתור פתרון חדש המשלב את יתרונות האסבסט ללא החסרונות.

וכך, החל משנות ה 90 רווח השימוש באיסכורית, לוח פלדה גלית קלה ואטומה. האיסכורית התגלתה כפתרון קל, הן מבחינת משקל, והן מבחינת התקנה, אך התברר שאינה מתאימה לתנאים הקיצוניים שברפת, באותה מידה שאינה מתאימה למבנים בקרבת הים, המביאים להתפוררות מהירה שלה. הוספת מערכת סולארית על הגג הופכת את כל העניין למסובך אף יותר. כך מוצאים את עצמם רפתנים רבים כיום כשהם נאלצים לפרק מערכת סולארית שמותקנת על הגג המתפורר, להחליף לגג חדש, שוב להתקין את המערכת הסולארית וחוזר חלילה כל 5-10 שנים בממוצע.

יגאל כהן, מנכ"ל "רפת כהן יעקב ובניו" ממושב פטיש, צפון הנגב מספר:

"לפני 13 שנים, כחלק מרפורמה ברפת בנינו סככות חדשות והלהיט בזמנו היה פח איסכורית שהחליף את האסבסט. עם השנים הותקנו על הגג גם מערכות סולאריות אבל האיסכורית החלה להירקב, מלא חורים, מלא ריקבון, וחיפשנו פתרון אחר."

בשנים האחרונות נמצאה חלופה איכותית הנותנת פתרון הוליסטי לגגות בכלל ולצרכים של הרפת במיוחד: פייברצמנט. מדובר בלוח בטון חזק וקל המורכב בין היתר מחול, מים וסיבים מן הצומח. עצם זה שאין פה פלדה כבר מרמז על כך שקורוזיה לא תהיה פה. במקביל לעליה הדרמטית במחירי הפלדה ועם העליה בביקוש לפייברצמנט, מספר יצרנים ויבואנים החלו לשווק בארץ, אלא שישנם הבדלים משמעותיים בין הלוחות.

צפיפות

כל לוח פייברצמנט מורכב מבטון, אך השאלה שצריכה להישאל היא: כמה בטון?

צפיפות גבוהה יותר של בטון מעניקה חוזק מבני ויש לכך יתרון כלכלי מובהק כיוון שניתן יהיה להתקין את הלוחות גם במפתחים גדולים של עד 1.5מ' מבלי לפגוע חלילה בבטיחות. מפתח גדול משמעותו פחות "פטות", פחות קונסרוקציות ולכן פחות פלדה ופחות השקעת משאבים.

כבישה כפולה

כל פייברצמנט מיוצר בכבישה. שילוב של כבישה עם כמות גבוהה של בטון מניבה לוח דק וחזק, אך גם בתחום זה ישנם הבדלים בין המותגים הקיימים.

לנדיניבורד, לוח פייברצמנט איטלקי, הוא היחיד המיוצר בכבישה כפולה. בתהליך הכבישה שלו, בכל לוח ולוח, מוטבע בין השכבות פס פוליפרופילן בטיחותי ברוחב 13 מ"מ המקנה לו עמידות בפני פגיעות, זעזועים, מכות מכניות,או נפילות על הגג וכמו כן נזקים שמקורם ברוחות חזקות.

אחריות

"כשחיפשנו פתרון לריקבון של הגגות, חשבנו בהתחלה על איסכורית עבה יותר, 7.5 מ"מ במקום 5.5 מ"מ, מתוך מחשבה שאולי זה יתן שקט לקצת יותר שנים" מתאר יגאל.

"רק כשהגג הפך להיות ממש בלתי שמיש החלטתי לעשות מעשה.נזכרתי בפרסום שראיתי על פייברצמנט ופניתי לספקים, אבל מה שהכריע בסופו של דבר את הכף היה החיבור האישי".

לוחות לנדיניבורד מיוצרים בלנדיני איטליה, יצרנית חומרי בניין מובילה בתחומה, הפועלת בהתאם לתוי התקן המחמירים בעולם UNI EN ISO 9001. החברה מייצרת במפעל חדיש העושה שימוש בגז טבעי להפקת חשמל, חום והפיכת אנרגיה תרמית לאנרגיית קירור. המפעל כולל גם מערכת מובנית של טיהור מי שפכים כך שאיכות סביבה היא מערכי הליבה בחברה.

לנדיניבורד מגיע לישראל בלעדית ע"י אלטכנו. במהלך השנים הותקנו למעלה מ-200,000 מטרים גגות לנדיניבורד בכל רחבי הארץ, במבני תעשיה, מבני ציבור, חוות חקלאיות (רפתות, לולים ודירים) ובתים, לרבות בתי הישובים בעוטף עזה שזו השנה השמינית ברציפות בה אלטכנו מחליפה את גגותיהם.

תקן ישראלי, תקן אירופאי ותקן ירוק

לנדיניבורד מחזיק בתו תקן ישראלי ואירופאי ועומד בקטגוריה A בהתאם לתקן אש למוצרי בנייה.

ללוחות מוליכות תרמית נמוכה במיוחד, הם אינם דליקים ועמידים בפני קרני UV/ IR, כמו גם בפני מזיקים, עובש ופטריות.

הגג האדום מתאים לשימוש בכל תנאי האקלים, כולל בקרבה לים, ובעל 20 שנות אחריות מלאה. פיגמנט הצבע האדום מוחדר ללוח כבר בתהליך הייצור ומופיע לכל עומקו, דבר המבטיח את שמירת הצבע לאורך שנים ללא דהייה. על אף צבעו האדום, הלנדיניבורד הוא למעשה ירוק, במובן של איכות הסביבה: הוא ניתן למיחזור באופן מלא, תורם ליעילות האנרגטית בזכות יתרונות הבידוד שלו ואינו מכיל חומרים מסוכנים.

מצוינות, קיימות ואיכות הסביבה

גיל להט, מנכ"ל אלטכנו מציין כי הערך המוביל בחברה הוא מצויינות: "אנו שואפים למצוינות בכל רובד, זה מתחיל במוצר ועובר בשירות, בבטיחות ובשמירה על איכות הסביבה. באותה מידה שבה אנו דואגים ללקוחות שלנו לליווי מקצועי ואישי בכל פרויקט, כך אנו דואגים לעובדים שלנו: בטיחות בעבודה היא ערך ראשון במעלה. אנו מהחברות היחידות בענף אשר משתמשות בשני מנופים בו זמנית, מנוף ללוחות הגג ומנוף שני לרתימת העובדים על מנת למנוע נפילות מגובה."

לצד כל אלה, רואה החברה בשמירה על איכות הסביבה ערך בפני עצמו. בין שירותיה, אלטכנו הינה מפקח מורשה לפירוקי אסבסט מטעם המשרד לאיכות הסביבה.

על הבחירה באלטכנו מספר כהן: "למרות שאלטכנו היו מעט יותר יקרים, החלטתי שאני מתאמץ. זו השקעה גדולה אבל מבחינתי הכרחית כי אם אני הולך להתקין שם שוב מערכות סולאריות, אין לי שום כוונה כל כמה שנים להוריד את המערכת ולעשות התקנה חדשה, אלו עלויות גדולות מאוד להעביר מערכת סולארית, זו ממש התקנה חדשה."

"לקחתי בהתחלה 7,000מ', ראיתי כי טוב והחלטתי ללכת על 10,000מ'. החומר מצוין. החברה היא תענוג גדול, היחס אישי, קיבלתי יעוץ, כל שיחת טלפון זה "אין בעיה", תודעת שירות מאוד גבוהה. אנשים כבר שואלים אותי על הגג, אין לי ספק שעוד הרבה יבואו בעקבותיי".

אהבתם? שתפו את הכתבה >>